راه های مهاجرت به اتریش و شرایط اقامت این کشور ازروش سرمایه گذاری

راه های تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش و مدارک مهم جهت اخذ پذیرش



برای مهاجرت به اتریش میتوان از طریق  اخذ تابعیت از طریق ازدواج در این کشور اقدام کرد.


اقامت از طریق کار در اتریش

 اخذ ویزای کار در کشور اتریش از چند طریق صورت می گیرد یکی از راه های اخذ ویزای کار این است که شخص در کشور اتریش یک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد  شرایط که دارای شرکت  معتبردر اتریش است دریافت نماید که شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد. یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار این است که  در آگهی پذیرفته شوید،  که  طی  مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه  در اتحادیه اروپا  آگاهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو می گیرند، وقتی شخص در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید.پیدا کردن کار فرما در اروپا شرایط  خاصی دارد که در ادامه مطالب به طور کامل بررسی خواهیم کرد و کارفرما پس از آگهی  شغل خود باید برای استخدام شخص متقاضی،  حقوقی را در نظر  بگیرد که کل هزینه های شخص و خانواده او را در بر داشته باشد .این حقوق باید پس از کسر هزینه مالیات محاسبه شود که آیا برای مخارج شخص مهاجرت کننده کافی است یا خیر.

بنابر این چنانچه گفته شد در کشور اتریش اخذ ویزای کار امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اساسا باید کارفرما این مجوز را داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند.در اصطلاح شخص کارفرما در کشور اتریش باید بتواند اسپانسر شود.( sponsor )   در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری سخت است . مراقب باشید افراد کلاهبردار ادعا میکنند که می توانند در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ،اینها از میل زیاد اشخاص در باب کار در اتریش استفاده می کنند و این حرفها را می گویند،.بنابراین همواره توجه داشته باشید تا به هر شخصی اعتماد نکنید.

شما اگر مایل هستید این روش را انتخاب کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه به طول میانجامد که شخص متقاضی می تواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور می باشد. اخذ ویزای کار روش دیگری هم دارد  ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا، کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد. ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.(skilled worker ) .این ویزا در کشور های  مختلف فرق دارد و در مورد کشور دانمارک این امر در حل حاضر ممکن می باشد .

پروسه این ویزا در اکثر کشورها خیلی طولانی میباشد وکشور دانمارک بهترین کشوری است  که الان می توان برای آن اقدام نمود که یک پروسه ۷ تا ۹ ماهه دارد. ویزای GR1 نام ویزای کار دانمارک است که مشهور به ویزای گرین  کارت می باشد.

یکی از راه هایی که وجود دارد که  شخص در کشور اتریش کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتواند در آن کشور مشغول به کار شود این است که به عنوان دانشجو وارد  کشور اتریش شود و چون درحین تحصیل اجازه کار نیمه وقت دارد می تواند به محض این که شغلی آگهی شد آن را  درخواست کرده یا صبر کند تا دوران تحصیل به پایان برسد سپس از کارفرما در کشور اتریش درخواست کار کند. این راه از جمله راههای  بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به کشور اتریش شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و آن را  تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳تا۴ سال برای  اخذ اقامت دائم اقدام نماید .

ثبت شرکت و سرمایه گذاری یکی از راه های خوب برای گرفتن  اقامت اتریش وگرفتن پاسپورت این کشور است.

 مهاجرت - مهاجرت به استرالیا- مهاجرت 

قوانین و اطلاعات مربوط به ویزای توریستی سوئدانواع آن

اشخاص حقوقى در سوئد ودریافت اقامت در این کشور از طریق پیوند زناشویی

کسانی ک قصدمهاجرت به سوئد را دارند ،در ادامه راههای امکان  تحصیل در سوئد توضیح داده شده است.


اقامتگاه مکان مشخصی است که فعالیت ها و امور شخص در آن متمرکز شده است . و به نوعی عنصر شناسایی شخص حقیقی و حقوقی است . بنابراین در حقوق اقامتگاه عنصر مهمی درتعیین قلمرو حقوقی شخص تلقی میشود. طبق ماده 1002قانون مدنی اقامتگاه عبارت است از:محلی که شخص در آنجا سکونت داشته و نیز مرکز مهم امور او نیز محسوب میشود . اگر مرکز مهم شخص غیر از محل سکونت او باشد،مرکز مهم امور او به عنوان اقامتگاه او محسوب میشود.

 هر اقامتگاه برای اینکه بتواند عنوان اقامتگاه به خود بگیرد باید دو شرط داشته باشد:

1.محل سکونت شخص باشد

2.مرکز مهم اموراو نیز باشد

همچنین باید خاطر نشان نمود که مرکز مهم امور بر شرط دیگر ارجحیت دارد. ماده 1003قانون مدنی:هیچ کس نمیتواند بیش از یک اقامتگاه داشته باشد. ماده1004قانون مدنی:تغییر اقامتگاه تنها به شرط تغییر حقیقی محل سکونت شخص در محل دیگر امکان پذیر است . به شرط اینکه مرکز مهم امور او نیزبه این محل انتقال بیابد.

همان‌طورى‌ که شخص حقیقى به‌ موجب قانون داراى اقامتگاه مى‌باشد، شخص حقوقى هم مى‌تواند اقامتگاهى داشته باشد که هم در قانون مدنى و هم در قانون تجارت تصریح گردیده است و برابر ذیل ماده ۱۰۰۲ قانون مدنى اقامتگاه اشخاص حقوقى مرکز عملیات آنها است لکن ماده ۵۹۰ قانون تجارت اقامتگاه اشخاص حقوقى را چنین تعریف نموده است: اقامتگاه شخص حقوقى محلى است که اداره شخصى حقوقى در آنجا است. بعضى عقیده دارند که بین قانون مدنى و تجارت در مورد اقامتگاه شخص حقوقى اختلاف وجود دارد به این معنا که مرکز عملیات به محلى گفته مى‌شود که فعالیت کارى و تخصصى و فنى شخصیت حقوقى در آنجا انجام مى‌شود در صورتى‌که محل اداره شخص حقوقى یعنى محلى که هیئت مدیره و مجمع عمومى و بازرسان در آنجا تشکیل جلسه مى‌دهند لکن با کمى تعمق معلوم مى‌گردد که مرکز عملیات و محل اداره شخص حقوقى در معنا و مفهوم یکى است و بین قانون تجارت و قانون مدنى در خصوص اقامتگاه شخص حقوقى تضادى وجود ندارد. اما نکته که توضیح آن لازم مى‌باشد این است که هم در قانون مدنى و هم در قانون تجارت و هم در قانون آئین دادرسى مدنى و قانون ثبت و قانون مالیات‌هاى مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ به اهمیت اقامتگاه تصریح گردیده و ماده ۹۹ قانون تجارت براى حضور مجمع عمومى عادى بر هویت کامل و اقامتگاه صاحبان سهام تأکید نموده است.

تابعیت

تابعیت اشخاص حقوقی به هیچ وجه ملازمه با تابعیت تشکیل دهندگان آن ندارد.مثلا اگر چند نفر تابعیت تبعه ممالک خارجه در ایران شرکت یا موسسه ای تشکیل دهند شرکت یا موسسه مزبور تابعیت ایران را خواهد داشت. طبق ماده 591 قانون تجارت اشخاص حقوقی تابعیت مملکتی را دارند که اقامتگاه آنها در آن مملکت است بنابراین تابعیت اشخاص حقوقی منوط به اقامتگاه آنها خواهد بود و غیر از این هم عقلایی نیست .زیرا با قبول این موضوع که شخصیت حقوقی ارتباط با شخصیت تشکیل دهندگان آن را ندارد و میتوانند اقامتگاهی غیر از محل اقامت تشکیل دهندگان داشته باشد بعید به نظر میرسد که یک شخص حقوقی در یک کشور بوجود آمده باشد و اقامت داشته باشد و تابعیت کشور دیگر را داشته باشد.

اقامتگاه اشخاص حقوقی در سوئد

اشخاص حقوقی در کشور سوئد تقریبا همان شرایطی را دارند که اشخاص حقوقی در سایر کشورها دارند. زمانی که یک شخص در کشور سوئد شرکتی را به ثبت میرساند اقامتگاه این شرکت همان دفتری است که هیات مدیره و مجمع عمومی و یا  محل عملیات آنها در آنجا وجود دارد. بین اقامتگاه شخص حقوقی و شخص حقیقی تفاوت های وجود دارد به عنوان مثال وقتی که یک زن ازدواج میکند اقامتگاه آن زن اقامتگاه شوهر اوست ولی امکان ازدواج برای  یک شخص حقوقی وجود ندارد.

در کل اقامتگاه افراد از لحاظ اعمال حقوقی بسیار مهم میباشد چرا که تمام ابلاغیه ها و شکواییه ها و هر نوع اوراق حقوقی که نیاز باشد که به دست افراد برسد باید محلی وجود داشته باشد که این اوراق را در آن محل الصاق کنند که در تمام این موارد تنها محلی که میتوان این ابلاغیه ها را به افراد رساند اقامتگاه افراد است .

 

 مهاجرت به استرالیا - اقامت استرالیا - مهاجرت 

«بی‌ام‌و» مدعی ساخت هوشمندترین خودرو جهان در آینده نزدیک شد

عنوان:۱۴ چیزی که ممکن است علت خستگی دائمی شما باشند!

 


برخی فعالیت‌های لذت‌بخش مانند خوردن صبحانه و مصرف قندهای طبیعی مانند عسل، خرما و کشمش در کنار خانواده استرس روزانه را کنترل می‌کند.

باغبانیان، روانپزشک، در توصیه به مردم برای داشتن سلامت روان، اظهار داشت: بهترین حالتی که می‌تواند در تضمین سلامت روان مردم مؤثر باشد، زندگی در زمان حال است. توجه به این نکته می‌تواند موجب مدیریت استرس و کنترل موقعیت‌های فشارزا به لحاظ روانی شود.

*برای برخورداری از سلامت روان در «حال» زندگی کنید
این متخصص حوزه بهداشت و روان با تاکید دوباره زندگی در زمان حال، گفت: بر این اساس توصیه می‌شود همه در لحظه زندگی کنند و از لحظه‌ها لذت ببرند. وقتی غذا می‌خورید فقط به غذا خوردن فکر کنید و همانطور که در محل کار باید تمرکز خود را حفظ کنید، در خانه نیز فقط به امور خانه و خانواده بپردازید و از توجه و تمرکز بر مسائل دیگر بپرهیزید. وی ادامه داد: برخی استرس‌ها ناخواسته به فرد وارد می‌شود و مواجهه با آنها اجتناب‌ناپذیر است، مثلاً چنانچه فردی ناچار است ساعت مشخصی سر کار حاضر شود، بهتر است با برنامه‌ریزی صبح زود از خواب برخیزد و از مسیرها و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند تا زودتر به محل کار خود برسد. این برنامه‌ریزی می‌تواند استرس ناشی از تأخیر و واکنش مدیر را کنترل کند.

*خوردن صبحانه از استرس روزانه می‌کاهد
باغبانیان تصریح کرد: برخی فعالیت‌های لذت‌بخش مانند خوردن صبحانه و مصرف قندهای طبیعی مانند عسل، خرما و کشمش در کنار خانواده استرس روزانه را کنترل می‌کند و موجب می‌شود فرد با انرژی بیشتری روز خود را آغاز کند. وی افزود: توصیه می‌شود افراد به ویژه شاغلان صبحانه را در خانه صرف کرده و حدود نیم ساعت به انجام فعالیتی لذتبخش مانند ورزش و شنیدن موسیقی بپردازند.

*برای کنترل استرس طی روز با خانواده خود تماس بگیرید
این روانپزشک گفت: یکی از راه‌های کنترل استرس شغلی فراهم کردن شرایط توسط مدیران مجموعه‌ها است، بهتر است مدیران شرایطی را فراهم کنند تا فرد طی روز با خانواده‌اش تماس بگیرد و ساعتی به استراحت بپردازد،‌ همچنین شنیدن موسیقی و فعالیت‌های لذتبخش در محل کار می‌تواند در کنترل استرس مؤثر باشد. وی ادامه داد:‌ توصیه می‌شود مدیران تند و عجولانه قضاوت نکنند و چنانچه کارمندی کارش را خوب انجام نمی‌دهد، صفت خاصی را به او نسبت ندهند. فراموش نکنید عصبانیت مانند بهمن می‌ماند که ابتدا گلوله کوچک برفی است که تبدیل به بهمن می‌شود.

*بین دو فعالیت شغلی استراحت کنید
این متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد:‌ افرادی که شغل دوم دارند بهتر است در پایان وقت اداری شغل اول کمی استراحت کرده، به فعالیت لذت‌بخش بپردازند، سپس شغل دوم خود را آغاز کنند، این موضوع می‌تواند به سلامت روان آنها کمک کند.
منبع : فارس/سیمرغ

اجرای دوره های فراگیری بازیابی اطلاعات هارد با بالاترین حد یادگیری در حرفه ای ترین آموزشگاهها به صورت علمی

اعلام کلاس های فراگیری تعمیرات هارد با بیشترین سطح کیفی در تخصصی ترین آموزشگاهها به صورت تجربی


موسسه پارسه دوره های آموزش نصب اسپیلت را با بهترین کیفیت در پیشرفته ترین آموزشگاه های خود برگزار می کند این دوره های آموزش نصب کولر گازی و اسپیلت توسط حرفه ای ترین و مجرب ترین اساتید این حوضه آموزش داده می شود ، آموزش در این دوره ها به صورت فنی و تجربی بوده و علاوه بر این که پس از اتمام دوره به شما مدرکی معتبر ارائه می شود از لحاظ فنی و تجربی نیز کاملا قادر به نصب و تعمیر کولر گازی و اسپیلت خواهید بود.




چگونگی نصب یک اسپلیت ( کولر ) دو تکه:

 هر کولر گازی ( اسپلیت ) متفاوت و منحصر به سازنده آن است اما این مقاله دستور العمل کلی برای آموزش نصب کولر گازی ( اسپلیت ) را توضیح می دهد .

 

• روش 1 از 3 : نصب واحد داخل

1 ) یک مکان مناسب و بدون مانع بر روی دیوار داخل سالن خود را برای نصب واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) پیدا کنید .
* از نور مستقیم خورشید و منابع گرما بپرهیزید .
* از مکان هایی که در آن ممکن است گاز نشت کند و یا غبار نفت یا گوگرد وجود دارد بپرهیزید .
* پنل داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) به حداقل 6" یا به عبارتی 15 سانتی متر فضای باز در اطراف , بالا و دو طرف نیاز دارد و این واحد باید حداقل 7 فوت , به عبارتی 2.13 متر بالاتر از سطح زمین باشد .
* پنل داخلی کولر گازی را حداقل 3.3 فوت ( 1 متر ) دورتر از آنتن , برق یا خطوط اتصال که برای تلویزیون , رادیو , سیستم امنیت منزل آیفون یا تلفن استفاده شده است , نصب کنید . نویز الکتریکی این منابع می تواند موجب بروز مشکلات عملیاتی در کولر گازی ( اسپلیت ) شما بشود .
* دیوار باید برای نگه داشتن وزن واحد دیواری کولر گازی به اندازه کافی محکم باشد . ممکن است به ساخت یک فریم از چوب یا فلز برای پشتیبانی از آن نیاز داشته باشید .




                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) صفحه نصب را بر روی دیوار به طور کامل ایمن سازی کنید .

* صفحه ( پایه ) نصب را بر روی دیواری که میخواهید پنل داخلی را بر روی آن نصب کنید , نگه دارید .
* برای اطمینان از اینکه پایه ( صفحه ) نصب در هر دو صورت افقی و عمودی برابر است از یک تراز استفاده نمایید .
* با استفاده از مته در نقاط مناسب و در محل پیچ های پایه سوراخ های لازم را در دیوار ایجاد کنید .
* در داخل سوراخ ها رول پلاک گذاشته و صفحه ( پایه ) نصب را با پیچ به دیوار محکم کنید .


                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
3 ) به تناسب لوله کولر گازی ( اسپلیت ) یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید .

* بهترین نقطه برای ایجاد سوراخ به بیرون را در فضای خالی براکت بیابید . شما همچنین باید فاصله و طول مورد نیاز لوله برای رسیدن به واحد خارجی را نیز در نظر بگیرید .
* یک سوراخ با قطر 3" یا به عبارتی 7.5 سانتی متر را بر روی دیوار ایجاد کنید . برای اطمینان از تخلیه مناسب , لوله باید شیب رو ب پایین به سمت خارج داشته باشد .
* یک فلنج انعطاف پذیر را داخل سوراخ قرار دید .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
4 ) اتصالات الکتریکی را بررسی کنید .

* پنل جلویی واحد و کاور ( پوشش ) آن را بردارید .
* مطمئن شوید که کابل های برق به پایانه های پیچ متصل شده اند . مچنین اطمینان حاصل کنید که با نمودار هایی که با کولرگازی ( اسپلیت ) عرضه می شوند مطابقت دارند .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
5 ) لوله ها را وصل کنید .

* لوله کشی را از واحد داخلی به سمت سوراخ حفر شده در دیوار اجرا کنید . خم شدگی ها را برای اطمینان از کارکرد خوب دستگاه به حداقل برسانید .
* یک لوله پی ویسی به طول 1.4 " یا 6 میلیمتر , کوتاه تر از طول ین سطوح داخلی و خارجی دیوار , برش دهید .
* درپوش لوله را در انتهای داخلی لوله پی وی سی قرار داده و لوله را در داخل سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید .
* لوله های مسی , کابل برق ولوله تخلیه را با استفاده از چسب برق به هم ببندید . لوله تخلیه را برای اطمینان از جریان آزاد آب در پایین قرار دهید .
* لوله را محکم به واحد داخلی متصل کنید . برای سفت کردن آن می توانید از دو آچار در جهت مختلف استفاده نمایید .
* لوله تخلیه آب را به پایه واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) وصل کنید .
* لوله ها و کابل های متصل را از طریق سوراخ ایجاد شده در دیوار هدایت کنید . اطمینان حاطل کنید که لوله تخلیه آب را در مکان مناسب تخلیه خواهد کرد .





                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —    —   —
6 ) واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) را با فشار دادن بر روی پایه ( صفحه ) نصب محکم کرده و از ایمن سازی آن مطمئن شوید .

                                              —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —    —   —
• روش 2 از 3 : نصب کنداسور در فضای باز

1 ) مکان مناسبی را برای نصب واحد بیرونی کولر گازی ( اسپلیت ) پیدا کنید .

* محل نصب واحد بیرونی کولر گازی باید از مناطق پر رفت و آمد و بسیار گرم و دارای گرد و غبار اید دور باشد .
* واحد بیرونی اسپلیت ( کنداسور ) برای اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب به 12" فضای در اطراف خود نیاز دارد .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) یک سطح بتنی برروی زمین درست کرده و از تراز بودن و مسطح بودن آن مطمئن شوید . این سکو باید به اندازه کافی بلند باشد . مثلا در حدی که در هنگام برف زمستانه بالاتر از سطح برف باشد .

* کنداسور بیرونی را بر روی سکو قرار دهید . از زیرسازی لاستیکی برای زیر کنداسور استفاده کنید تا لرزش آن را به حداقل برسانید .
* اطمینان حاصل کنید که هیچگونه آنتن رادیو یا تلویزیون در فاصله 10 فوت یا 3 متری کنداسور بیرونی نباشد .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   — 
3 ) سیم برق را وصل کنید .

* پوشش را حذف کنید .
* به نمودار سیم کشی دستگاه مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که کابل های برق همانگونه که نمودار نشان می دهد به هم وصل شده اند . دنبال کردن دستور العمل سازنده برای سیم کشی بسیار مهم است .
* کابل ها را با گیره کابل محکم ببندید و پوشش آنها را جایگزین کنید .

                                                —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   — 
روش 3 از 3 : کامل کردن نصب و راه اندازی کولر گازی ( اسپلیت )

1 ) هوا و رطوبت را از مدار خنک کننده بریزید .

* درپوش ها را از دریچه های دو طرفه و سه طرفه و از پورت سرویس بردارید .
* یک لوله پمپ خلاء را به پورت سرویس وصل کنید .
* پمپ خلاء را روشن می کنیم تا زمانی که به خلاء مطلق 10 میلی متر جیوه برسد .
* پیچ تنظیم فشار پایین را بسته و خلاء را خاموش کنید .
* تمام شیرها و اتصالات را برای نشت تست کنید .
* پمپ خلاء را قطع کرده و پورت خدمات و دریچه ها را جایگزین کنید .




                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) مفصل لوله را با پوشش عایق و نوار عایق کاملا بپیچید.

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —

3 ) لوله را با گیره به دیوار محکم کنید.
 
                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —

4 ) سوراخ ایجاد شده بر روی دیوار را با استفاده از فوم پلی اورتان کامل ببندید .
                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —  
* مرحله عایق بندی لوله های بین واحد داخلی و پنل خارجی را فراموش نکنید زیرا در صورت تعرق لوله ها این عایق بندی از آسیب زدن به دیوار های شما جلوگیری خواهد کرد .
* همیشه به هنگام نصب و راه اندازی کولر گازی ( اسپلیت ) از دستور العمل شرکت سازنده که همراه دستگاه است پیروی کنید .
* یک پریز برق اختصاصی برای آموزش نصب اسپلیت  خود در نظر بگیرید . بهتر است پریز برق استفاده شده برای آن با دستگاه های دیگر مشترک نباشد .





زندگی دراسترالیا و حرفه های مورد احتیاج این کشور

 
عنوان : آشنایی با شهرهای استرلیا برای مهاجرت به این کشور  با به روز ترین قوانین اقامت


نیوزیلند

نیوزلند یا زلاند نو کشوری توسعه یافته و ثروتمند است.این کشور که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده از تعداد زیادی جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است.نزدیک ترین همسایه به نیوزلند کشور استرالیا می باشد.بین استرالیا و نیوزلند دریای تاسمانی قرار دارد.مردم این کشور به کیوی ها معروفند, این موضوع به دلیل وجود نوعی پرنده خاص در این کشور می باشد.این پرنده که کیوی نام دارد تنها در نیوزلند زندگی می کند.کشور نیوزلند هم مانند استرالیا طبیعت و جانداران خاص و منحصر به فردی را در دل خود جای داده.این موضوع یکی از دلایل افزایش بازدید توریستها و تقاضای مهاجرین به این کشورها می باشد.اکثر جمعیت تیوزلند را مهاجرین تشکیل داده اند.این مهاجرین بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سال 2013 از سوی مقامات نیوزلند 75% جمعیت کشور را تشکیل می دهند.اکثر این درصد مهاجرین را اروپایی ها تشکیل می دهند.جمعیت کشور نیوزلند نزدیک به 4.5 میلیون نفر می باشد.

 

کیوی, پرنده ملی نیوزلند

کیوی, پرنده ملی نیوزلند

طبق آمار های اعلام شده کشور نیوزلند در زمره مهاجر پذیرترین کشور های دنیا قرار دارد.سالیانه تعداد زیادی از متقاضیان بعد از آشنایی با کشور نیوزلند, به قصد اقامت در نیوزلند و یا تحصیل در نیوزلند یا در قالب توریست وارد این کشور میشوند.در ادامه اطلاعاتی در ارتباط با شرایط مهاجرت به نیوزلند برای شما آورده ایم. 

شرایط عمومی مهاجرت به نیوزلند :

  1. سن از 20 تا 55 سال (جهت ویزای کار تا 53 سال)
  2. سلامت عمومی
  3. عدم سوء پیشینه
  4. زبان انگلیسی با نمره آیلتس آکادمیک یا جنرال Overall حداقل 6.5

حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند 100 میباشد تا در لیست Pool یا انتظار قرار بگیرید. اما اگر امتیاز شما 140 یا بالاتر باشد ظرف مدت کوتاهی خواهید توانست به نیوزلند مهاجرت کنید.جدول امتیازات مهاجرت به نیوزلند.

ویزای اقامت دائم یا مهاجرت از طریق مهارت و تخصص :  

این نوع ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده که شغلشان در لیست اداره مهاجرت نیوزیلند وجود داشته باشد. نیوزیلند هم همانند استرالیا با توجه به سیستم امتیاز بندی عمل می نمایند و در همین خصوص از متقاضی مهاجرت به نیوزلند می خواهد که مدارکشان ارزیابی شود سپس به اداره مهاجرت فرستاده شود. افراد بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، امتیاز همسر و امتیازات کمکی امتیاز می گیرند . این امتیازات باید حداقل به 100 برسد. در این صورت فرد این امکان را دارد که برای مهاجرت اقدام کند. 

توجه: در حال حاضر فقط آنهاییکه امتیاز ایشان به 140 می رسد می توانند اقدام کنند .

 ویزای تجاری و سرمایه گذاری :

افرادی که تمایل دارند در کشور نیوزیلند تجارت و سرمایه گذاری کنند ابتدا باید اثبات کنند که در ایران تجارتی داشته اند که طی دو سال گذشته فعال بوده است. این تجارت می تواند فروشگاه، کارگاه، شرکت ، کارخانه و یا حتی دفتر باشد ولی بایستی حداقل گردش مالی (فروش) حدود 500 میلیون تومان در سال داشته باشد و همچنین بایستی توانایی انتقال مبلغی بیش از 250 میلیون تومان را برای سرمایه گذاری داشته باشند ، که این مبلغ باید به نیوزیلند منتقل شده و با آن تجارتی را که تمایل دارد  راه اندازی نماید . در صورتی که فرد شرایط فوق را داشته باشد و البته بتواند مدرک زبان آیلتس با نمره 4 را بگیرید و با سیستم امتیازبندی جدید امتیازش به 120 برسد آنگاه می تواند برای این ویزا اقدام کند، که پس از ارسال مدارک به اداره مهاجرت نیوزیلند یک ویزای کار سه ساله برای فرد صادر می شود که او می بایست در این سه سال حداقل 2 سال بیزینس فعال و موفق داشته باشد یا اینکه پانصد هزار دلار نیوزیلند در تجارتی وارد کرده و سه نفر را نیز استخدام کند که در این صورت بلافاصله به ایشان و خانواده اقامت دایم داده می شود.

 ویزای تحصیلی :

افرادی که تمایل به تحصیل در نیوزیلند دارند بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی IELTS Academic 6.5 یا TOEFL IBT 90 باشند. همچنین برای اینکه دولت نیوزیلند مطمئن شود که فرد متقاضی می تواند هزینه های زندگی ابتدای کار می بایستی مبلغی معادل 30 میلیون تومان در حسابی داشته باشند یا شماره حسابی معرفی کنند که این حساب تا سه ماه این مبلغ را دارا باشد. پس از سه ماه این مبلغ قابل برداشت است. هزینه های تحصیل در نیوزیلند سالانه حدود 12000 تا 25000 دلار نیوزیلند است که بستگی به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دارد. فرد می تواند در هفته 20 ساعت کار نیمه وقت داشته باشد.

تحصیل در نیوزلند,رتبه دانشگاه های نیوزلند

رتبه دانشگاه های نیوزلند در سال 2011

  ویزای موقت و توریستی : 

برای این نوع ویزا متقاضی عموماً  شرایط زیر را بایستی داشته باشد: 1. ویزای کشورهای خارجی خصوصاً اروپا را داشته باشد، 2. فردی از اقوام نزدیک در نیوزیلند داشته باشد که اقامت دایم یا شهروندی این کشور را دارد.3 . توانایی در اثبات بازگشت به ایران در صورت صدور ویزا . مدت اقامت با این ویزا یک تا سه ماه خواهد بود.

ویزای والدین :

متقاضی این نوع ویزا پدر و مادری هستند که نیمی از فرزندانشان مقیم یا شهروند نیوزیلند هستند. به عنوان مثال پدر و مادری که 4 فرزند دارند 2 فرزند آنها مقیم یا شهروند نیوزیلند باشد و اگر 5 فرزند داشته باشند 3 فرزند آنها مقیم یا شهروند این کشور باشد.

ویزای همسر :

این نوع ویزا مانند شرایط مهاجرت به استرالیا با ویزای همسر, برای افرادی در نظر گرفته شده است که همسرانشان قبل از ازدواج ، مقیم یا شهروند نیوزیلند بوده باشند و در صورتیکه  بتوانند ثابت نمایند حداقل 12 ماه با یکدیگر زندگی کرده و با هم در رابطه بوده اند به ایشان اقامت اعطاء خواهد شد.

منبع : وب سایت مهاجرت نیوزلند

 

 

dekornew