مشکل آسیب پذیری خطرناک ایکس اس اسدر برنامه وردپرس

 مشکل آسیب پذیری پرریسک XSS در برنامه وردپرس

تعداد بسیار زیاد شاید میلیون ها سایت وردپرس در کمین ضربه ی حمله های اسکریپت بین وب سایتی قرار دارند.

این مجموعه حملات بخاطر وجود یک ایراد می باشد که به طریق پیش فرض در بخش اینی استال این سیستم مدیریت مطالب قرار دارد.

مشکل امنیتی در وردپرس

دیوید دد(David Dede) محقق و کارشناس امنیتی روز پنج شنبه اخطار داد که این آسیب پذیری یک نقص اسکرییت بین سایتی است که در پلاگین و تم و قالب هایی که به طور پیش فرض در سایت های وردپرس جدید نصب می شوند وجود دارد.

این کارشناس اضافه کرد : محاسبه حدودی تعداد سایت های آسیب پذیر دشوار است اما میلیون ها سایتی که از پلاگین ها و تم های آسیب پذیر استفاده کنند در معرض خطر قرار دارند و بنا به گزارشات در حال حاضر از این آسیب پذیری در حملات سایبری سوء استفاده می شود.

علاوه بر این پلاگین JetPack، نیز نسبت به آسیب پذیری XSS مبتنی بر DOM آسیب پذیر می باشد. این پلاگین، که ابزار سفارشی سازی، تجزیه و تحلیل ترافیک و widget های جدید را پیشنهاد می دهد به طور فعال بر روی بیش از میلیون های وب سایت در حال استفاده است.

در صورت سوء استفاده موفقیت آمیز از این آسیب پذیری، نقص XSS می تواند برای اجرای کد جاوا اسکریپت در مرورگر و ارتباط ربایی وب سایت وردپرس مورد سوء استفاده قرار بگیرد. در صورتی حمله با موفقیت انجام می شود که صاحب سایت به عنوان ادمین وارد سایت شده باشد.
حال راه حل این مشکل چیست ؟

Dede اظهار داشت سوء استفاده از این آسیب پذیری بسیار ساده است. هم چنین اصلاح این آسیب پذیری ساده است و به راحتی می توان با حذف فایل genericons/example.html این مشکل را برطرف کرد. به صاحبان سایت های وردپرس توصیه می شود تا سریعا این کار را انجام دهند.
موارد اعلام شده دلیل بر امنیت پایین نیست . در تمام سیستم های وب ممکن است این اتفاق بیفتد پس بدون قضاوت کردن اگر دارای این سیستم مدیریت محتوا هستید این مشکل را برطرف کنید

شاپرک هایی زیبا برای تابستانی کردن دکوراسیون خانه تان

 پروانه هایی رنگارنگ برای تابستانی کردن دکوراسیون منزل تان


این شاپرک ها به شما کمک می کنند تا طراحی دکوراسیون منزل تان را به یک دکوراسیون تابستانی و رنگارنگ تبدیل کنید.

چراغ های پروانه ای
برای نور بخشیدن به یک منزل و یا در جو باز از فانوس های کاغذی به عنوان یک طراحی دکوراسیون  شیک بهره بجویید که این طراحی دکوراسیون  با استفاده از شاپرک های رنگارنگ بر روی آنها رنگارنگتر می شود و شایسته ی بهره بردن می باشد.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


تزئین گل ها با پروانه
این حشرات بالدار و زیبا را با کمک سیم به یکدیگر وصل کرده به طوری که به راحتی بتوان از آنها برای ترتیبات گل، گیاهان و دکوراسیون ها استفاده کرد.این کار تزئین بسیار ظریف است و به عنوان یک دکوراسیون زیبا می توان از آن بهره برد.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


تزئین گلدان ارکیده  با پروانه
یک گلدان زیبایی از گل های سفید ارکیده را در نظر گرفته و سپس در بالای این شاخه های گل با کمک یک سیم بسیار نازک فلزی پروانه های سفید کاغذی را وصل کنید و از دیدن این گلدان زیبا لذت برده و دکوراسیون تان را جذاب تر کنید. همچنین می توانید تک تک این گلدان های زیبا را به عنوان هدیه ای برای مهمانان تابستانی خود در نظر بگیرید.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


تزئین وسایل شخصی با پروانه
بسیار زیبا و جالب است زمانی که این پروانه های زیبا را بر روی وسایلی چون برس و شانه و ... خود بچسبانید و ببینید که به هنگام شانه کردن و مرتب کردن موهای خود چه احساس زیبایی به شما  انتقال داده خواهد شد.با این کار شما به دکوراسیون اتاق خواب تان هم روحی تازه می بخشید.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


پروانه بر روی بالش های تزئینی و کوچک
می توان پروانه ها را از جنس خود پارچه ی بالش درست کرده و بالش را به کمک آن به زیبایی تزیین کرده و در گوشه ای از خانه به عنوان یک دکوراسیون زیبا از آن استفاده کرد.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


شمع های پروانه ای
می توانید شمع های زیبا و ساده ای را که دارید با کمک پروانه های زیبا بر روی آنها تزئین کرده و از این شمع ها برای دکوراسیون میز نهار خوری تان استفاده کنید.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


قاب های  پروانه ای
قرار دادن این موجودات دوست داشتنی بالدار در درون قاب های تزئینی بسیار لذت بخش و زیبا می باشد.برای این کار درون قاب های چوبی ساده یک کاغذ سفید بچسبانید و سپس یک پروانه ی کاغذی رنگی را روی آن قرار دهید و در نهایت این قاب های زیبا را لابه لای کتاب ها و در قفسه های کتابخانه قرار دهید تا به این ترتیب نه تنها دکوراسیون کتابخانه ی خود را به زیبایی نزئین کرده اید بلکه حس مطالعه کردن را میان اعضای خانواده افزایش داده اید.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


ملحفه و دستمال های پروانه ای 
با بهره گیری از یکسری خلاقیت ها مانند شابلون زدن می توانید دستمال های خود را با طرح هایی از پروانه بر روی آنها به زیبایی تزئین کنید.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


پروانه های سرگرم کننده
این پروانه ها وسیله ای بسیار سرگرم کننده برای کودکان می باشند که علاوه بر آنکه می توانند برای بازی کودکان در نظر گرفته شوند به عنوان یک دکوراسیون زیبا هم در خانه از آنها استفاده می شود.

تزیین دکوراسیون تابستانی, تزیین خانه با پروانه


پروانه بر روی جلد کتاب
به نظر می رسد که در تصویر زیر این پروانه های زیبا به صورت شناور بر روی جلد کتاب ها قرار گرفته اند و می توان دید که چگونه از این پروانه های زیبا و در اندازه های متفاوت برای تزئین کتاب ها و در کل برای تزئین دکوراسیون کتابخانه استفاده شده است. از این موجودات ریبا در اندازه های گوناگون به این زیبایی استفاده شده است.

خواندن و بازنویسی از روش زیری لایه سه. حرکت این روش ها هماهنگ است.


خواندن و نوشتن از روش زیری لایه سه. جلورفتن این روش ها سیستمیک است.
توضیح چند کلمه کلیدی :
نرخ انتقال : میزان داده ای که درزمان یک ثانیه از هارد لود و یا در آن نوشته می شود.
Seek Time : عبارت است از تایمی که دسته

برای جستن پاکت صرف می کند.
BUFFER : حجمی که که اطلاعات بعد از خواندن در آن قرار می گیرد تا در صورت نیاز دوباره از آنجا خوانده شود. ( برای بالا بردن سرعت انتقال )
سرعت دورانی(SPINDLE) : سرعت گردش سیلندر ها تقسیم بر ثانیه.
آموزش تعمیرات هارد و بازیابی اطلاعات به چه صورت است:

دیسک سخت یاهمان هارد دیسک بعنوان یک جا ومکان به منظور سیو سازی داده ها یا یک جایگاه دایمی برای نگهداری اطلاعات مورد  استفاده می گیرد. در اصطلاح خودمانی و محاوره ای به دیسک سخت هارد می گوییم

این مقاله به توضیحاتی مفصل در مورد آموزش تعمیرات هارد می پردازد وهدف آن افزایش آگاهی شما در این زمینه می باشد.

. Hard یک حافظة دائمی است که تمام اطلاعاتی که در کامپیوتر دیده می‌شود روی آن ذخیره شده‌است. گفتنی است که دیسکها، صفحات گرد مغناطیسی هستند که روی آنها Track یا شیارهای هم‌مرکزی وجوددارد. عمدتا جنس این صفحات از آلومینیوم است و به آنها سیلندر

(cylinder) هم گفته می شود. شیارها به بخشهایی تقسیم شده‌اند که به آنها Sector می‌گویند. هد (Head) ابزار خواندن و نوشتن اطلاعات از سیلندر های هارد می باشد و عمدتا هارد ها دارای 3 سیلندر و 6 هد که با 4 دسته نگهداری می شود کار می کند . به این صورت که

لایه اول یک دسته با یک هد دارد برای خواندن و نوشتن از لایه رویی سیلندر اول در یک لایه پایین تر یک دسته با دو هد وجود دارد برای خواندن و نوشتن از لایه پشت سیلندر اول و رویه سیلندر دوم . دسته بعدی هم به این صورت است و در آخر هم یک دسته و یک هد برای

این مقاله به توضیحاتی مفصل در مورد آموزش تعمیرات هارد می پردازد وهدف آن افزایش آگاهی شما در این زمینه می باشد.

روخوانی و بازنویسی از روش زیری لایه سه. حرکت این دسته ها هماهنگ می باشد.
توضیح چند اصطلاح :
Data rate : میزان اطلاعاتی که درمدت 1 ثانیه از هارد لود و یا در هارد نوشته می شود.
Seek Time : اینگونه تعریف می شود از زمانی که همراه با هد


























































aaaa

aaaa

اینفوگراف چگونه تعریف می شود؟

اینفوگراف چگونه تعریف می شود؟

تصویربیانی چیست؟

واژه اینفوگراف گرفته شده است از Information Graphic است .امروزه تصوربیانی ها را بیشتر در حول خود مشاهده می‌کنیم، کتاب‌های کودکان ارائه اطلاعات علمی، کلیه به گونه ای از تصویربیانی به عنوان یک ابزار کارآمد بهره می جویند. وسیله ای که 2 هدف کلی را درگیرمیکند:

•           کمک به نمایش سریع، واضح و زیبای ایده‌های پیچیده  در سفارش طراحی اینفوگرافیک انجام می شود

•           نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری و سهل‌الوصول  سفارش ساخت اینفوگرافیک شامل می شود

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. قیمت طراحی اینفوگرافیک یا طراحی و ساخت اینفوگرافیک نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند . و معلوم می گردد برای سفارش طراحی اینفوگرافیک یا سفارش ساخت اینفوگرافیک دقت نمود

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. حتی ارتباط میان اشیا و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌کند نه لغوی.